web analytics
luni, iulie 14, 2025
AcasăActualitate„FAKE IT TILL YOU MAKE IT” PE INSTAGRAM: CUM ÎȘI INVENTEAZĂ TINERII...

„FAKE IT TILL YOU MAKE IT” PE INSTAGRAM: CUM ÎȘI INVENTEAZĂ TINERII VIAȚA DE MILIONAR PENTRU FOLLOWERS

- Advertisement -

Povești cu iahturi, mașini de lux și vacanțe exotice – toate pe datorie sau… închiriate pe oră

Într-o eră în care imaginea valorează mai mult decât realitatea, tot mai mulți tineri influenceri aleg să își construiască o viață „perfectă” pe rețelele de socializare. Însă în spatele pozelor cu iahturi în Capri, bolizi de lux în Dubai și cine extravagante în Paris, adevărul este adesea altul: realitatea e una de chirii neplătite, datorii și iluzii întreținute pentru like-uri și contracte de colaborare.

Un Ferrari pentru o zi – 300 de euro. Un sejur de lux în Grecia? Pozele sunt de la un hotel închiriat cu ora pentru ședințe foto.

Platformele precum Instagram și TikTok au creat o nouă monedă de schimb: aparența. Cu cât arăți mai bogat, cu atât pari mai influent. Iar influența aduce bani, oferte, promovări și… și mai multă presiune de a continua teatrul. În România, fenomenul începe să prindă amploare. Tot mai mulți tineri închiriază mașini de lux pentru o zi întreagă doar ca să filmeze stories. Alții apelează la „airbnb staging”: rezervă o vilă luxoasă pentru o noapte și își filmează „stilul de viață” pentru săptămâni întregi de conținut.

Influența vinde – și nu contează dacă e reală sau nu

Psihologii avertizează că această cursă pentru validare digitală poate avea efecte periculoase. De la depresie și anxietate până la sindromul impostorului, mulți dintre acești creatori trăiesc cu frica de a fi demascați. În același timp, publicul – mai ales adolescenții – ajung să creadă că succesul înseamnă doar haine scumpe și mâncare de 300 de lei pe zi.

Când like-urile devin obiectiv de viață

Un tânăr influencer român a recunoscut sub protecția anonimatului că a cheltuit peste 10.000 de euro în trei luni doar pentru a păstra aparența unei vieți de lux: „E o investiție. Dacă arăt că am, oamenii vor să fie ca mine. Brandurile mă plătesc. E un cerc. Dar e și obositor. Nu e nimic autentic.”

Concluzia? Trăim într-o lume în care a părea a devenit mai important decât a fi.

Și totuși, pentru cei care știu să joace acest joc periculos, recompensele pot fi uriașe. Până într-o zi.

About The Author

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Most Popular

Recent Comments