web analytics
luni, martie 17, 2025
AcasăActualitateCriza drumurilor: Craterele de pe autostrada A1 fac ravagii printre șoferi

Criza drumurilor: Craterele de pe autostrada A1 fac ravagii printre șoferi

- Advertisement -

Drumuri desfundate, mașini avariate și aceeași poveste în fiecare iarnă

Autostrada A1, una dintre cele mai circulate rute din România, a devenit un adevărat test de rezistență pentru șoferi și autoturisme. După fiecare iarnă, când stratul de zăpadă se topește și echipajele de deszăpezire își încheie activitatea, rămâne în urmă o problemă deja bine cunoscută: asfaltul distrus, plin de gropi adânci care pun în pericol siguranța celor aflați în trafic.

În zona Bolintin Deal, situația este critică. Aici, craterele din carosabil sunt atât de mari încât șoferii care nu reușesc să le evite riscă avarii grave la mașini, de la jante îndoite și anvelope sparte, până la suspensii afectate și direcție compromisă. În ultimele zile, zeci de conducători auto au raportat daune, iar mulți dintre ei au fost nevoiți să apeleze la servicii de tractare pentru a ajunge cu vehiculele în service.

Șosea de mare viteză sau slalom printre capcane?

Dacă în alte țări autostrăzile sunt concepute pentru a permite un trafic fluent și rapid, în România, A1 pare să devină o cursă cu obstacole. În loc să ofere siguranță și confort, infrastructura precară transformă drumurile naționale și autostrăzile într-un pericol constant.

Reprezentanții IPJ Argeș confirmă faptul că deteriorarea carosabilului a devenit o problemă majoră în această perioadă. Într-un comunicat oficial, aceștia avertizează că numeroase gropi s-au format din cauza temperaturilor scăzute și a materialelor antiderapante folosite în timpul iernii. Deși până acum nu au fost înregistrate accidente grave, numărul de mașini avariate crește de la o zi la alta.

„Mai mulți conducători auto au solicitat și au primit autorizații de reparație pentru avariile suferite de autovehicule. Problema a fost raportată administratorului drumului, iar intervențiile pentru reparații sunt în curs de desfășurare”, se arată în comunicatul poliției.

Șoferii, exasperați: “Plătim taxe, dar ne stricăm mașinile pe drumuri”

Nemulțumirea șoferilor este din ce în ce mai mare. În ciuda taxelor rutiere plătite anual și a promisiunilor repetate privind îmbunătățirea infrastructurii, drumurile din România rămân într-o stare deplorabilă.

Mulți conducători auto susțin că situația se repetă în fiecare an, fără ca autoritățile să ia măsuri eficiente. Plombările provizorii, realizate în grabă și în condiții meteo nefavorabile, nu fac decât să prelungească problema, iar asfaltul cedează din nou la prima ninsoare.

„Am intrat într-o groapă aseară, pe autostradă, și am rămas cu mașina pe marginea drumului. Janta s-a îndoit, cauciucul s-a spart, iar suspensia e distrusă. De ce plătim taxe și roviniete dacă drumurile ne strică mașinile?” se plânge un șofer păgubit.

Altul spune că se confruntă cu aceeași problemă de ani buni: „E aceeași poveste în fiecare iarnă. Se topește zăpada și rămân cratere în asfalt. Fiecare drum pe A1 e o loterie. Dacă n-ai ghinion azi, sigur vei avea mâine.”

Reparații provizorii, problemă de durată

În urma numeroaselor sesizări, Poliția Rutieră a notificat administratorul drumului, iar echipele de muncitori au început lucrările pentru acoperirea gropilor. Totuși, specialiștii atrag atenția că aceste intervenții sunt doar provizorii și nu reprezintă o soluție pe termen lung.

Din cauza temperaturilor scăzute, asfaltul folosit pentru reparații nu aderă corespunzător, ceea ce înseamnă că, la următorul val de ger sau precipitații, gropile vor reapărea.

În lipsa unor lucrări serioase de reabilitare și a unor materiale durabile, problema va persista, iar șoferii vor continua să fie nevoiți să aleagă între a circula cu grijă excesivă și a suporta cheltuieli mari pentru reparații.

Cine plătește pagubele?

Șoferii care își avariază mașinile din cauza drumurilor proaste au dreptul să ceară despăgubiri de la administratorul drumului, însă procesul birocratic este complicat și de durată. Mulți renunță să mai depună plângeri, preferând să suporte pe cont propriu costurile reparațiilor.

În timp ce autoritățile anunță măsuri și intervenții, rămâne întrebarea: vom avea vreodată drumuri sigure în România sau scenariul gropilor de pe autostrăzi se va repeta la nesfârșit?

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Most Popular

Recent Comments